onsdag 14 maj 2008

Måndagar!

För er som har missat BCK-bloggens bild på mig under söndagens Skandis GP

Måndagar är tydligen den dag som flest läser min sida.
Kan kanske bero på att det är mest cyklister som läser
Denna vecka skrapade jag ihop 155 besökare under måndagen.

Själv så gästade jag Tuna cykling tour med tempohojen.
Hade ett ärende dit för o lämna lite saker till dom tillres ta faluborna tyvärr så kunde jag inte låta bli o delta lite halvt om halvt också då jag samlade ihop alla av hängda o såg till så att dom inte åkte en o en.
Folk har ju för ovana o släppa lite hur som helst :).

Tyvärr så missade jag en som när jag började hjälpa den andra som släppte klungan (trodde det var den första )
Så där kom jag o saboterade så att hon fick köra hela loppet själv.
Det var hemskt olyckligt(förlåt)men jag fixade i alla fall så att fyra andra fick lite sällskap av varandra.
Dom två sista milen lämnade jag dock åt gruppetton att göra upp placeringarna sinsemellan.

Så då till í går då jag drog till Ludvika för 31 km tempo jag provade för dagen ett par speciella tempo pedaler som vist skulle ge extra effekt.
Ja inte vet jag om det funkade på mig men jag har då aldrig åkt fortare än så här med så låg puls.
För 14 dgr sedan så snitttade jag 176 i puls och i går ynka 153
23 slag lägre alltså nu gick det ju tyvärr inte fort heller för snittet hamnade på runt 40km/h.
Givetvis var jag mer pigg då men så här låg puls har jag då aldrig haft när jag gått för max så det blir nog till o byta tillbaka till dom gamla hederliga pedalerna igen.

Nu blir det i alla fall vila ons tors för att sedan rulla lite på fredag så kanske jag kan få upp lite mer normal puls till helgen.

Inga kommentarer: