måndag 5 maj 2008

Hammarö 3-dgrs

Varvning GP

Start o målgång på tempot


Det var med víss nervositet som jag förberede mig för prolog start.
Förra året så punkade jag ju 5 min före start så det kändes som om jag bara ville få loppet överstökat denna gång utan prroblem.
Seniorerna körde på torra vägar men när det var dax för oss så strilade det så att vägbanan vart våt.
Jag kastade på en en tung växel och drog i väg, efter typ halva startrakan började jag dock känna den berömda syran så jag lättade lite på trycket på pedalerna och rullade sedan genom första kurvan.
Fick för mig att jag hade närmat mig cykelciys Jan Gunnars lite vid det laget (som startade 30 sek före mig).
tyvärr så hade mätaren ballat ur (alltid är det nått som ska jävlas),vet dock inte om de gjorde från eller till men jag låg i alla fall o balanserade på 180 strecket i puls.
Vid andra kurvan så försöker jag hålla ut kurvan men är nästan av vägen innan jag kan räta upp hojen jag ställer mig därefter upp för att öka farten om möjligt.
Tycker att jag håller hygglig fart men väl frammme vid 180 graders kurvan så fegar jag ur och bromsar ned farten lite väl mycket,spurtar sedan upp mot rondellen och sätter mig ned strax före för att sedan ta mig an spurt rakan.
Jag rullar i mål inte allt för sliten och får veta att min tid var min bästa jag gjort på banan 4,05 på 3 km.

Dagen efter så körde vi även då tempo och sträckan var ca 11,8km inte 11 som arrangörerna hävdar,jag hade en fin rygg att gå på i svenske H 40 mästaren på linje Tony Widing.
Jag klockade avståndet några ggr men fick mest nedslående resultat men inte med så mycket,Tyckte dock jag tog in bra vi banans enda lilla stigning.
Det flöt på bra fram till en korsning då en tant fick för sig att hon skulle svänga så jag fick lov o resa mig och göra en tvär manöver också vid viadukten upp mot mål så stannar en bil framför mig och jag får kasta mig åter åt sidan o runda bilen.Nu förlorade jag väl inte så jätte mycket men ändå.

Jag får en slutlig 35 :e plats och känner mig mer än nöjd då jag snittat 44,3 enligt min mätare.Kollar även fredriks E:s mätare o denne urstarke man hade inte bara kört ikapp tvåan i loppet utan också snittat 48,5.
Fick även höra lite skvaller om fredrik att han hade testats på livi veckan före och ingen annan hade uppnåt högre test reultat.Och där är det ju en o annan som testats genom åren.Grymt!

På lördags kvällens Gp satt jag mest med men fick slita en del i svansen då det blir en viss dragspels effekt med 100 man på banan.
kände mig dock rätt säker att inte bli avhängd då jag satt på den starke juneholts rulle mest hela tiden.

På sön dagen var det linje etapp och 14 mil, rätt tidigt i loppet gick ett starkt gäng iväg och vi i borlänge kände inget större ansvar att köra in det då vi inte hade nån riktigt högt upe i resultat listan.
Valhall o cykelcity kämpade dock på friskt i täten.

Stömblad från valhall kom dock ner o vädjade om hjälp men ja sa till honom att håller det till varv 8 (av 11) så ska jag ta o hjälpa till.
Så när väl varv 8 kom så började jag leta mig uppåt i fältet utbrytarna hade ju då fortfarande 1.40 min och farten på klungan vart sämre o sämre.
Det som var extra roligt var att när jag väl kommit till spets så låg två av min klubbkamrater redan där och hade tydligen tänkt det samma.:)
vi går runt och med valhall o cykelcity och vid varvning så har försprånget minskat till 1 min.
Vid det laget har några av utbrytarna släppt och när dom är inhämtade så blir det några attacker följt av att det finns andra lag som vill ta över drag jobbet.

När ubrytarna nästan är inhämtade så ansluter Peter Lindqvist norrtälje och klungan nöjer sig med o hämta in dom strax före målgång.

Jag kände mig pigg mot slutet och hade väl planerat o spurta lite men en krasch när det är 1 km kvar gör så att jag får stanna helt o runda demolerade cyklar o cyklister.Snittet i mål vart 43,5km /h.


Jag landar på en slutlig 32:a plats och tar med mig att det känns som om att jag tagit ett kliv framåt.
För övrigt var helgen trevlig med mycket god mat och en hel del cykel tjat :)
Sedan lär jag givetvis tacka för P.Moris för dom fin fin a bilderna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört i helgen!

Johan sa...

Bra kört, ett kliv framåt iår...

Anonym sa...

Starkt kört. Speciellt på Sön dagen ;)
Test på Livi är inte skoj förresten, ont som fan gör det.
Och jag är som Linkan, kan inte ta i och producera något om jag får slangen i munnen.
Jens och Fredrik agerar tvärt om, de kör snabbare med slang i munnen... ska nog skriva lite om det på min sida tror jag.

Janne.J sa...

Tack allihopa
Jens o fredrik har vunnit SM båda två så dom kör nog lika bra med eller utan slang.
Ska man bli fin får man lida pin oscar :)

Anonym sa...

Ja men det var inte så jag menade Janne. Menade mer att vissa presterar bra bättre med en slang i munnen och andra sämre. Jag tillhör den senare kategorin. Pulsen steg till och med med 5-10slag när slangen var i... När vann Fredrik SM?

Janne.J sa...

Försöker du sätta mig på pottan:)
Vann inte Fredric.E
Bike weeek som i för sig var innoficiellt men om jag hade vunnit det hade räknat det ändå.
Hur som helst vinner han säkert nått i år i alla fall.
Jag förstod nog hur du menade redan första gången tyckte det lät lite konstigt bara :)

Anonym sa...

Japp nu är du satt på pottan =D
Jag var osäker på om du fattade, men nu förstår jag. Vi syns i klungan imorgon!