söndag 25 maj 2008

Stekhet!!!!!!!

Efter att ha rullat banan i går kväll så kände jag mig ganska segerviss.
Jag skulle ju starta sist med närmaste konkurent startandes 30s framför mig.
Kände också att jag började bli vän med den nya stevenshojen.
Banan den var förhållandevis enkel tekniskt med många långa avsnitt med hög fart.

Men allt kan ju hända så i starten tog jag det lite försiktigt nerför en lång brant backe för att sedan bomba på.
Redan efter 1km fick jag ett possitivt besked att jag plockat in 7sek efter det så körde jag avslappnat och fick återigen tid på att jag plockat in ytterliggare fram till andra backen.
Tyvärr så slog jag omkull i botten på på en nerfart men stressande inte upp mig allt för mycket.
Strax därefter så har jag ögonkontakt med Rolf och kör nu bara på säkerhet knappar dock in meter på meter.


Lugnt o säkert.

Jag körde förbi tvåan(Rolf Svensson) strax före mål.

Ny ledar tröja,pokal,blommor pluss en jacka från adidas fick ja för segern.

Jag vann etappen och det visade sig också senare att jag hade bästa veteran tid för dagen så i dag är humöret på topp.

Nått som kändes väldigt roligt denna helg är att man verkligen kan vara stolt över min klubb som verkligen kan det här med arrangera spännande proffsiga tävlingar.

Nu gäller det o suga på kakan en stund för att sedan börja ladda för nästa helgs sverigecup på landsväg.
Då är det dax o bita styrlinda igen. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört och ett jättegrattis Janne!
Vet hur länge du har kämpat för en sådan här seger.
/Pär

Anonym sa...

Snabbt kört i helgen Janne!

Janne.J sa...

Tack för det känns som man drömmer som vanligt och att jag snart borde vakna :)

Ska bli spännade o försöka hålla er i elitens rulle på lida.