onsdag 9 juli 2008

Ace Ventura Träning!

I går så var var jag uppe på bergebo och kikade på stigarna där.
höll hygglig fart så det vart väl nått som kunde kallas snabbdistans.

Grymt fina stigar var det där i alla fall skulle nog gå o få till ett fint långlopp där uppe om nån orkade bry sig.


I dag då var det dax att ta i lite mer när vi i bck elit möttes upp och körde lagtempo.
Ett varv runt runn vart ruttten och vi körde 8 minutare med 2 min vila emellan.

Efter typ halva vändan så låg vi på ett snitt på 38 med vilan inräknad
så det rullade på fint.
Mina ben var väl lite sisådär då jag har jobbat natt dom 5 senaste dagarna.
men jag hängde i alla fall med.

Nått som Tomas Löfgren gjorde mer än väl då han styrde o ställde med oss hur som helst.
Han spräckte klungan både en o annan gång.
så det verkar löna sig för honom o vara pappa ledig.

Mot slutet när vi körde över hinsnoret så höll det på o gå riktigt illa o bli en ace ventura då vi fick möte med ett gäng hästar som stegrade sig och gjorde så att vi var tvugna o låsa bromsarna.

Man vart lätt nervös där, då jag han i princip jämnsides innan jag fick stopp på ekipaget.

Nu blir det yttterligare lite intervaller i morgon (men på mtb:n)

följt av vila på fre o rullning av mörksugge banan på lör.

Det borde göra mig i god form till söndagens mörksugge drabbning.

Inga kommentarer: