fredag 18 juli 2008

MTB SM XC

Sträckan som skulle köras i dag var 4x6 km.
Jag var mycket mer lugn o sansad inför det här loppet då jag hade gott om tid att rätta till eventuella misstag.
När starten gick så hade jag lite svårt att få i pedalen och hamnar först nere på runt tionde hjul.
Men redan i första knäppen så la jag mig i omkörningsfil och avancerade upp till spets.
Körde på så mycket det gick och fick direkt en lucka.

Jag höll hela första varvet innan ryggen började protestera och rolf svenson och jonas palmberg kom ifatt o förbi.
Hade dock dom på lagom långt avstånd då jag hela tiden hade dom inom synhåll.
Ut på tredje varvet får jag lagning kaffe o cola.
Nu j-vlar tänkte jag och kroppen svarade fint och jag var ifatt rolf strax före sista varvning.
Tyvärr hade palmberg pilat iväg från en trött tempo mästare.

Jag la mig på hjul innne på stadion men så fort det började luta uppför så frågade
jag rolf om han var trött.

-Njae fick jag till svar -ok sa jag nu kör jag ropade jag sedan så röck jag ifrån honom o fick lucka direkt.
Nu var det bara framåt i sikte jag hade tagit in lite tid på palmberg när jag närmade mig sista långa utförslöpan.

Hade ögonkontakt med palmberg (ca 15 sek efter)
Ja jävlar det kan gå han jag tänka men precis i samma minut så är loppet över för min del.

Jag fick alltså framhjuls punka 1 km från mål och fick se konkurent efter konkurent susa förbi när jag tog mig mot mål springandes.
fick kämpa lite för att ta mig i mål.

Om jag var sur o grinig efter onsdagen så var jag konstigt nog inte det i dag.
En punka är det inte mycket att göra nått åt.
Jag var lycklig över hur jag satte färg på loppet och hur kul det var att köra.

När jag la upp planen för årets säsong så räknade jag inte med att kunna konkurera på xc utan långlopps sm var målet på mtb.

Så då jävlar :=
stort tack till jonas Ericsson för lagning o foton

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att du punkterade, jag som hade sett fram emot en sputstrid mellan dig och J Palmberg.

/Jonas E

Janne.J sa...

Jo det hade varit spännande.
Men sånt där jämnar ju ut sig.

Ja hade tur på lida loop då jag kom ifatt på sista km.
Även på borlänge tour så hade jag flyt då ledaren fick tekniska problem och jag kunde vinna.

Som sagt jag tar med mig att jag kunde cykla så pass bra som jag ändå gjorde.