söndag 13 juli 2008

tripp- trapp-?

Förra året fixade jag en tredje plats i H30 i år vart det en andra plats.
Får ta vänta med nästa steg till nästa år:)

Loppet startar ju som bekant med en värsting backe vilket inte passar mig nått vidare.
Jag hamnade även detta år rätt långt bak innnan backen var över(typ 50).
Vi vart dock rätt stor grupp då min kompis pär björkman låg som bromskloss i första stigpartiet så att även jag kom ikapp.;)

Gruppen elliminerades dock ju längre loppet led och efter typ halva loppet så är vi tre man i H40 i samma grupp.
Vi var dock en 6-7 man så när Min konkurrent Rolf Svensson attackerade så tänkte jag att jag sparar kraft o ligger kvar i gruppen tills vi når stigpartierna närmare slutet.
Sagt o gjort när stigarna började ta vid så attackerade jag o försökte köra in rolf.
Vart väldigt förvånad över att aldrig få syn på karln.
Så han höll solo in i mål.
Själv så körde jag ifrån dansken som var i min grupp två o tre ggr men han lyckades dock varje gång ansluta.Sista gången han anslöt var 300m från mål.
Jag var vid det laget less och gav upp och släppte iväg honom med 20m men täkte om när det var så nära mål.
Så in i sista knäppen fre spurten är jag 10m bakom då vevar han fast kedjan och jag kommer upp jämsides på toppen.
Jag känner då att jag nog förlorar spurten men just då hoppar kedjan igen för dansken och jag bjuds helt enkelt på andra platsen.

Före dagens lopp så märkte jag at det var nåt fel på framgaffeln en av luft ventilerna hade helt enkelt pajjat så min lockout funkade inte alls.
Resultatet av det under loppet var att så fort jag stod upp så gungade ekipaget betänkligt.
Det märktes rejält vid spurten men även vid en o annan brytbacke som jag definitivt kunnat forcera snabbare om jag hade haft gaffeln låst.

Skönt nog så ska det vara ett enklare ingrepp att fixa så på onsdagens XC-SM tempo
så ska hojen vara fitt for fight.

Lite kul var det i dag att både en o annan cyklist pratade med mig under loppet som om dom kände mig?

Kan det kanske bero på att folk faktiskt läser min blogg.:=

prisutdelning som är rätt värdelös enligt mig 70 startande i H40 som betalar en 500 var då borde väl pristagarna få mer än en sugga o en blomma.
Förövrigt är det ett kanon arrangemang

Inga kommentarer: