onsdag 16 juli 2008

Svensk mästare!!!!!!!!






Nu vart det ju inte riktigt som jag ville för guldet fick i lagtävlingen.

Individuellt så vart jag förpassad till en tredjeplats.

Under loppet fick jag dock känna mig som en vinnare då jag redan i första backen passerade två konkurrenter tog därefter gubbe på gubbe så de vart till slut 7 st.
Men jag var nog lite för het för sista 2 kilometrarna var jag tvärslut och tappade nog en hel del mot mina konkurrenter
Inte heller så lyckades jag få ordning på framgaffeln så även detta lopp fick köras utan lockout.

Tur nog körde ju mina klubbkamrater Patrik Boberg och Stickan Eriksson fullgott
(9)o (10) så jag fick dock stå överst på pallen i dag ändå.
Den annars alltid så trevlige Stickan får dock dagens pajaspris då han inte hade ätit mer än frukost då prisutdelningen var färdig klockan ca 19.30


Rullade banan sur som fan över resulatet och tänkte fan jag skiter i fredagen.
Banan är nog lite för teknisk för min landsvägs kropp så nån större förhoppning på revange har jag inte.

Tröck dock i mig pizza o en rejäl gottepåse och kom därefter på lite ljusare tankar Det var ändock min första individuela sm medalj så nog ska jag dit på fredag igen.

Lär också säga att prisutdelningen var en trevlig tillställning med nationalsång, champis sprut, mm

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Janne!
Ett SM-brons är inte fyskam, "pöjkarna" före dig på pris pallen tränar väl betydligt mer mtb än dig.
Man ska glädjas åt det lilla.

/Jonas E

Janne.J sa...

Jag håller med det är inte varje dag man tar SM medaljer.

Så när besvikelsen hade lagt sig så var jag rätt glad ändå.

Anonym sa...

Grattis ! Bra kört Janne.
/Pär

Anonym sa...

Grattis!
Men nog sjutton är du väl så "tjurskallig" att du försöker ta revange idag? Du brukar väl inte ge upp? ;-)
/Sofia