tisdag 24 februari 2009

gris tisdag!



Varje tisag denna vinter så har jag gnetat mig igenom i princip samma pass.
15 min uppvärmning i trappmaskin för att sedan ta mig an benträning med skivstång,benspark mm.efter ca 1.30 in i passet så kastar jag mig därefter upp på testcykeln för intervaller.Sammanlagt ca 3 tim träning brukar det bli.Detta pass kör jag även med pall under hojen för om möjligt kanske bli strået vassare i backarna till våren.

Min dröm är väl att kunna hänga med tätgänget uppför på tävlingarna.Har tidigare kört en hel del backpass ute men den kylande vinden nedför är sällan rolig nu vintertid.
Dagens testcykelpass
3 min stående
6 min sittande
9 min stående
20 min sittande
9 min stående
6 min sittande
3 min stående
snittpulsen landade på 155
2 min vila mellan seten

Kastade även på 120 kg i knäböjen i dag men dom repsen var inte 90grader så det skriver jag inget om :)

4 kommentarer:

Lance sa...

Tjena Janne!

Har du tjuv-zippat på dom där Mallis drinkarna redan, du ser så suddig ut!

Janne.J sa...

Prova o rör dig du med så vet du hur svårfångad man blir på bild :)

Lance sa...

Nej, fy fan! Man vill ju inte bli övertränad :)

Anonym sa...

Hur ofta står du upp 9 minuter på tävling?