lördag 14 februari 2009

Snödrevet!

Mastern släpper iväg den ca 40 man starka klungan och jag tar vänsterfil direkt och går upp i spets.Jag får med mig mattson från brudpiga.Vi hjälps åt en stund men blir ikapp körda.Jag attackerar igen och kör solo en bit varefter en fredrikshofare ansluter.Han tar en förning och när jag ska lösa av honom så viker han ner sig och jag är återigen solo.Jag räknar med att Darvell snart ändå kommer och det gör han.
Med en sandvikare på släp,han drar han oss nån kilometer innan vi går i på en mindre och sämre plogad väg.Sandvikaren ger sig men även jag får ett släpp på cykeln så darvell nu är ensam i topp.

Luckan är väl ca 30-40m då jag plötsligt börjar ta in igen.Jag närmar mig snabbt och kastar ur mig- åker du o väntar på mig.Pungtering svarar darvell.

Lätt chockad fortsätter jag min resa fram mot målet.Vi har nu åkt bara ca 15km av 36 så det är en bra bit kvar.Jag försöker behålla tryck o fart men situationen känns lite konstig o ovan så jag titar väl bakåt mer än en gång för ofta.Det är dock tvärtomt bakåt så när jag väl når ut på större väg igen så känns segern ganska säker.En hel del folk står efter vägen o hurrar o hejar(kul)så jag åker mest o njuter o hoppas på att hojen inte ska falla isär.Väl till mål så har jag bärgat årets första seger och marginalen vart över 2 min.Gött nu är det bara o njuta av karamellen i dag och sedan i morn så lär jag på träningen igen.
Dagens siffror
puls av 166
puls max 178
tid 1.16 h
speed av 27.8
max 46,8
av -6 grader



9 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört och grattis till segern.

/cesar

Hasse Mård sa...

Grattis

Anonym sa...

gick luften ur pungen?

Anonym sa...

Bra kört Janne, grattis!

Anonym sa...

Grattis Janne!!
Året har börjat bra !
Först 2:a och nu 1:a.
Fortsätter du så här så kan du nog slå fjolårets framgångsrika säsong.
Som du själv sa: framgång förtjänar man.
Själv ligger jag i feber igen (3:e ggr på 7 veckor).
/Pär

Anonym sa...

grattis din gamle räv!!
i år kommer du dominera alla vet lopp mm. medan en annan får betrakta er från de bakre regionerna av klungan.
mvh jocke

Johan sa...

Grattis
// Veteranklungan

Janne.J sa...

Tack Tack mina vänner o er andra som jag känner :)

stefan carlsson sa...

vilken fartfantom, tur för dig att jag inte var på plats! lägg ner snödrevet nästa år och gör mig sällskap på lugnets veteranvm på skidor. du vet, -var sak har sin tid./stef