lördag 21 februari 2009

Lördags distans!

Hela nio tappra anslöt till lördagens distans.Jag o frykberg styrde upp farten nu när draghästen moris tyvärr insjuknat.Färden gick över spraxkya vidare till backarna vid silvberget.

Min taktik denna vinter för att passen inte ska bli för lätta är att köra med ganska lågt däcktryck.
1-1.5 bar har jag haft i däcken.Det har gjort att jag fått slita rejält utan att farten på passen varit allt för hög.

4.45 skrapade vi ihop under gårdagen.Kändes lite försmädligt o bryta med kvarten kvar till 5 tim men dagen till ära så hade frykberg bjudit in till middag o bastu och maten var färdig.
Efter bastun så väntade god Lasagne och kladdkaka med grädde som desert(mums).


Åter till passet så imponerade hägg med ett tok ryck efter 4.30 i sadeln där resten av oss var för trötta för att ens försöka hänga på.En annan som imponerade på mig var 15-åriga felicia,är nog inte många tjejer i den åldern som hänger med på
4 timmars pass.

På bilden har frykberg precis växlat fast kedjan och fällt halva klungan.Bakväxeln gav upp efter den manövern så det vart singelspeed för fredrik resten av passet.Han hade varit stark fram till dess men att bryta sig upp för backarna gjorde nog fredrik lite trött.



Tomas frimodigs med fiiin istapp på hakan


Summa summarum en tuff dag på sadeln och tilltaget med bastu och tillhörande middag var verkligen ett trevligt intiativ.

Inga kommentarer: