tisdag 14 april 2009

SUB 8 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu har jag ju inte riktigt nått fram till vad rubriken säger men fram till årets MTB mål(långlopps SM)så ska jag ha nått uder 8kg på hojen.


Det finns ju fortfarande en hel del jag kan göra på hojen som typ lättare däck,två klingor mm.


I går körde vi träningtävling här i Borlänge.Vi körde ett GP på ett industri område som var relativt bilfritt.Helt platt och ca 2km per varv.
24 varv skulle avverkas med poängspurt var tredje varv.
Vi var ca tiotalet tappra män pluss några damer som anslöt.
Nu till loppet.

Egentligen vart jag rätt snurrig av alla varv men jag tror nog att jag attackerade ganska direkt och fick med mig nån, vi vart sedan inhmämtade efter ett varv men då stötte jag omgående och fick därmed gå solo in till första spurtvarvet.Det var förvånansvärt få som stötte utan farten var mer jämn o hög så oftast efter ha legat nått varv på hjul så gjorde jag en attack.Genom att jag var rätt offensiv så betalade det sig bra jag tog 5 andra platser o tre segrar o vann därmed sammanlagt.
Vettetusan hur de gick till för nån spurtare är jag deffintivt inte.
Ett bra träningspass vart det i alla fall och att jag knappt cyklat sedan mallis gjorde väl att man var extra på hugget.Jag är dock fortfarande snuvig men tydligen så funkar kroppen bra ändå så i dag blir det allians tempo i Ludvika.
Slutställningen på gårdagens GP
1:a Janne.J
2:a Micke Hägg
3:a Kristoffer Kvist
4:a Fredrik Frykberg

Inga kommentarer: