fredag 22 maj 2009

Bloggtorka!

Bloggmotivationen är för närvarande riktigt låg.Har till och med gått i banor att lägga ner det hela men om det nu är nån tröst så är det väl som med formen upp och ner så folk som vill ha många uppdateringar får söka sig till bloggproffset öijer.
Åtminstonde för närvarande.

Jag har bloggat i två års tid nu så det börjar kännas lite slentrian att skriva om vanliga händelser som distanspass mm.Kommer dock givetvis fortsätta rapportera resultat och racerapporter.Här kommer en liten rapport om hur veckan sett ut i alla fall.Jag har hititills mest haft focus på att få upp syreupptaget och har därför raecat mycket på racer.Men från och med nu är det backformen som ska fixas till.Körde backintervaller både tors o fre förra veckan och när veckans båda träningstävlingar inehöll rejäla stigningar så begav jag mig dit.

På tisdan kördes ett riktigt backigt grusrace i Ludvika.Såsom oftast så vart det en fight mellan mig och Björn Engström.Jag körde MTB och han med MTB med slicks så jag försökte skaka av mig honom uppför och han mig på platten.Ingen lyckades så det vart spurt och jag fick ge mig med några dm.

På ons var det ånyo dax för Borlänges tränings serie.Och ryktet har nog gått om hur välbesökt det är för nu var ytterliggare några nya ansikten bla det forne proffset Lasse myrberg från falun och Två brupiga cyklister.

Något som det nu stående inslaget Vachii kommenterade såsom att vafan leksand hör då fan inte till borlänge.

Själva loppet med ca 20 startande var en backig historia med ca 500 höjdmeter på ca45min.Banan startade i valsan för sedan av avsluta med 3km backe i sågmyra.

Mina ben var allt annat än pigga så det vart mest o köra snålt för att om möjligt köra i avslutande backen.Planen gick hyggligt fram till avslutningsbacken men väl där så var det ganska tomt i bena så när lasse Myrberg gick på attack så var det bara o titta på och försöka ta rygg på för dagen starke Anders Haritz men även vachii är ruskigt lätt o stark.Karln har tydligen gått ned 23kg så det är lite knäckande och bli avställd gång på gång av honom som för övrigt såg ut som en köttbulle bara för nått år sedan.

Nu ville det sig inte bättre att med kilometern kvar så tog loppet o farten uppför ut sin rätt och både jag o Mats Hedlund fick vika ner oss mot gubbarna o haritz.
Träning är träning och det är grymt bra matchning på dessa onsdags race men att få pisk varje vecka är tufft för psyket.

Hade inte först tänkt köra billingens långlopp men efter förra helgens kulpass och det faktum att många håller loppet som ett av dom roligaste i långloppscupen så har jag tänkt om.
På bilden så race kittar jag mtb hojen med nya titan kassetten på 177 gram.

Inga kommentarer: