onsdag 6 maj 2009

sluuuuuuuuuuuut!!!

Efter att ha kört lite intervaller på måndagen och sedan deltagit i ludvikas linje allians på tisdagen så fanns det inte mycket kräm i bena kvar till dagens träningsrace premiären på tct.

Och vilket startfält sedan det var nog det namnkunnigaste startfältet någonsin i träningsseriens historia.
3 st cykelcity åkare pluss Jonas Djurback och alla borlänges elitcyklister gjorde att det vart ett riktigt hårt race.Jag slet mig igenom loppet med 166 i snittpuls.
Det var länge sedan jag var så slut.En annan som verkade ha bra ben o verkade flyga upp för backarna var comebackande Roberto Vachii.Han imponerade stort o vart tvåa i första raecet av två.Att han däremot inte tog i princip nån vind under loppen får man väl ha överseende med med ett sånt långt uppehåll som han haft.En frisk fläkt i klungan var det verkligen då han precis som vanligt höll låda även medans han cyklade.


Det var verkligen kul med så mycket folk på ett träningsrace.
Ser redan fram emot nästa veckas tränning.Även om chansen inte är så stor att det blir riktigt lika fint besök nästa gång.

Till helgens skandis eller scandinavian race så kommer jag göra premiär på nya hojen
från stevens också.Med det motståndet som dyker upp där så kan jag behöva lite extra skjuts.

Inga kommentarer: