söndag 31 maj 2009

Inte ända fram!

Vad härligt det är med storlopp bara runt hörnet från där jag bor.Klubbkamraterna mina har som vanligt lyckats förträffligt med arrangemanget.
Till dagens lopp.
Jag gick ut med någon procent kvar till max och tyckte det flöt på bra.Vart dock lite stressad när jag jag började skymta ledaren Peter.Karlssson (Falkenberg) bakom mig.Trodde att jag hade kört nog så fort men tydligen inte tillräckligt.Så det fanns inget annat att göra än att slå på full gas.Det gjorde tydligen lite skilnad för nu började avståndet i stället öka men nu kom även små misstag när jag slet hårt på den knixiga banan.Det kan gå tänker jag o matar friskt,målrakan börjar närma sig och jag tar sista svängen och ställer mig upp för att inleda spurten.Det är då kedjan får för sig att hoppa utanför kedjestyraren.Jag flyger framåt och slår i knäet rejält, blodet rinner och jag kollar vad som hänt och börjar växla tillbaks kedjan.Får ned den på mellanklingan och sätter lite fart för att inte tappa mer tid än nödvändigt.
Väl i mål så visar det sig att jag blev tvåa och förlorade ytterliggare 11 sek på totalledaren peter.

Peter har kört starkt i helgen och oavsett kedjetappet så hade jag aldrig vunnit sammanlagt.Trots att det nu inte vart seger så är jag riktigt nöjd med min körning som var ett klart framfall.

Till veckan tart jag ledigt och matar distans för om möjligt få till en liten formtopp framåt juni.

Inga kommentarer: