söndag 24 maj 2009

Härdande!


Billinge MTB race erbjuder en rejäl startbacke. och väl på toppen så hade jag täten i h40 och runt en 20 plats totalt. det känns bra men tyvärr så vevar en cyklist fast kedjan i en backe så innan jag är förbi så hinner gruppen jag åkte med flyga sin kos så i det efterföljande motvinds partiet på väg så kommer en storgrupp i fatt och givetvis med ett helt gäng konkurenter.banan är mer som ett långt xc lopp så min rygg strakeaer rätt tidigt och när sedan sadelstolpen börjar sjunka så sjunker även jag i fältet..På tredje stoppet så får jag dock till det hyggligt men vid det laget har alla snabb cyklister för länge sedan farit sin kos.Sista 2 milen kör jag därefter i min ensamhet.Väl i mål så är jag mest trött i ryggen.Lite lustigt var att jag var 35 i mål men bara 5:a i h40.Det finns gott om tuffa gubbar.

Inga kommentarer: