måndag 4 maj 2009

Hammarö linje!!

Lördagens gp kändes riktigt bra jag satt med utan större problem.Att därtill försöka ta sig upp i spets och försöka attackera kändes dock meningslöst jag är helt enkelt inte stark nog.Benen på söndagsmorgonen kändes dock riktigt fina så vissa förhoppningar om resultat hade jag.Men för att sitta högt i elitklungan så måste man våga trängas lite och även jobba hårt för att hålla position.Lär ju erkänna att det är jag inte nått vidare på.Kontentan av det blir ju att jag som oftast befinner mig i svansen av gänget.Denna gång var det riktigt svettigt att ligga därbak då klungan sprack upp gång på gång i sidvinden.Låg tillexempel bakom när den unge men föredetta stor cyklisten viktor renäng försökte täta en lucka och inte lyckades.Han drog sig rejält stum där och fick lite senare kliva av.Eftersom jag fick spendera mycke kraft på att jaga ifatt klungan så dröjde det ända till sista varvet innan klungan gick nog sakta så att jag fick för mig att attackera.Jag körde en gammal luring genom att bara i sakta mak rulla förbi gruppen.Hade jag därefter fått nån meter så var målet att öka farten men när jag kikar bakåt så sitter klungan på mitt hjul.


Jag föröker därefter kriga lite för o hålla possition för att möjligen få chans till o spurta till mig e hygglig plac.Tyvärr så smäller det till strax framför mig vid
3 kilometers skylten.Jag nitar och får stopp på hojen.
Sicksackar mig sedan förbi några liggande cyklister för att ta upp jakten på den undflyende täten.Får syn på fredrik frykberg från borlänge som verkar bli den sista som ansluter till täten.Jag jagar med ett fåtal meter fram till gruppen.Men jag har tyvärr inte kraften till att hämta in luckan och får därmed vänta in bakomvarandegrupp och följa med dom in mot mål.Lite tråkigt o inte få spurta men hyggligt nöjd är jag ändock att få ta mig i mål.

Segraren körde solo i två varv-hujja

Martin halvarsson gör seger tecken.

Faluboende men körandes för borlänge denna säsong Erik Rindborg, satt högt uppe i klungan mest hela loppet och här korsar han mållinjen.

Inga kommentarer: