lördag 16 oktober 2010

bloggspurt!


Ja äntligen var det dax för premiär i crosscupen.
Loppet

jag kom iväg fint och låg på tredje rulle efter att en junior kört hårt i starten(typiskt) :)
vad jag inte märkte var att han släppte iväg robban Österling på banans högsta punkt.
Jag tog mig därmed förbi och tog upp jakten vi vart nu fyra jagandes och robban kördes in.
Väl ifatt så började jag känna mig seg och fick ge mig i täten.Det vart nått varv i ensamhet innan kumlin,steen(skidåkaren),och björn fredriksson anslöt.
Jag försökte återhämta mig men skidåkaren attackerade friskt så att man fick slita på.

Väl ute på sista varvet lyckades jag dock ta spets och höll den inpå målrakan.
Kumlin kom dock som skjuten ur en kanon men tur nog för mig så passserade han mig inte förän efter mållinjen ochg femte platsen var ett faktum.
Jag räckte inte riktigt till i dag och mot Hans Mård och Robban.Ö kommer jag få svårt att hävda mig även i morgon.Hoppas dock kroppen svarar lite bättre i ludvika.
Kul och jobbigt var det i alla fall och att få se storstjärnonas framfart i prestige klassen är motiverande.

Är riktigt trött nu så att sparka igång kroppen i morn igen blir en utmaning.

Inga kommentarer: