söndag 31 oktober 2010

Time to get dirty!


Foto jesper näsvall

Vilken propagandadag för cykel det var i lördags solen sken och jag med den.Trivdes som fisken i vattnet med och träffa allt cykelfolk beök på bianchi kafé mm.Fler såna dagar i livet skulle man ha.

Loppet då med årets största startfält så(60st)så var man glad att man inte stod sist.
Banan var som en stor labyrint med gott om hala kurvor och väldigt smal.

När starten väl gick så hängde med utan större kraftansträngning i täten men jag var på tok för mesig med att buffla mig framåt i kön.På gruspartierna var det ju inte ens i princip möjligt att köra om men med lite mer jävlar anamma så hade det gått o ta sig framåtför jag kände mig pigg.

Lyckades dock på sista varvet bli lite mer taggad så att jag ändå lyckades åka om en åkare i täten och därmed sluta 5:a för dagen.

rubriken syftar alltså till att jag till nästa helg måste våga mer tuffa till mig lite pluss att det
förmodligen blir aningen lerigare i borås och göteborg.

Är i alla fall mycket nöjd med att forsättningsvis behålla 2:a plasen i superklasssen.

börjar bli en dålig vana att komma långt bak i starten


så mycke kurvor på banan så man vart snurrig



stentrappor


coolt med bro foto jesper näsvall

foto jesper näsvall foto jesper näsvall

läckert och stå uppe på scenen i kungsan inför årets största publik :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder.
Var hittar man resten av dem?

Anonym sa...

vettetusan har fått dom flesta skickade till mig.Tror inte jesper har lagt ut sina.
JJ

Anonym sa...

Aha!

Hur får man tag på Jesper?

Per Kumlin sa...

Ja det var riktigt grymt att stå på prispallen. Så mycket folk har jag aldrig varit med om förut.
Starkt kört.

Anonym sa...

jeper näsvall är ju mekaniker i cykloteket så ett tips är ju att kontakta dom.

Du var grym pär grattis!

JJ