lördag 23 oktober 2010

Evaldscrossen Lidköping!

Samuel på stevensbikes.se rullade in med min nya hoj 01.30 på vandrarhemmet i natt.
Det vart ett febrilt mekande med diverse inställningar byte av en o annan del innan jag var färdig för nattsömn.Cykeln kändes i alla fall klockren så jag bestämde mig för och prova den på dagens race.
När väl starten gick så fick jag till en hygglig position på tredje hjul men robban österling som stod först fick lite lucka så jag smet förbi och tog upp jakten.anslöt ute på sandstranden men fick se ledartröjan dra i från igen på backpartiet upp till vattentornet.Jagade i min ensamhet efter det men när robban fick stop i sanden så fick jag lite tätkänning tog dock ett felval vid ett lerhål och luckan fram ökade.
Adam Steen som kört upp sig kom där i fatt och jag tar hans hjul.Om jag kan ligga där på sandpartiet och spara kraft så finns det liten chans till att jag kan attackera ifatt ledaren.Tyvärr för min del så får jag stopp i sanden och lämnar därmed lucka fram till steen och mycket kraft går åt till att jaga ikapp.Väl ifatt så vilar jag lite för att sedan stöta......... adam ger sig och fram till robban är det ca 20 sek så honom är det inte mycket att göra åt denna dag.
Robert.Ö segrar och leder fortsatt cupen.

Jag var lite försiktig i dag i början av loppet men tyckte det kändes bättre och bättre.Måste sluta och strula till det bara små misstag har jag inte råd med om det ska bli nån cross seger i år.

tungan rätt i mun i morgon bara så
hoppet lever :)

1 kommentar:

Janne.J sa...

Det är ju uppfriksande med en böghatare på min lilla blogg men surfa vidare nästa gång tack.