söndag 24 oktober 2010

skiiiiiiiiit!

bild från adam steens blogg

Man ska ju inte gnälla när man hamnar på pallen men jag trodde faktiskt att jag hade en hygglig chans på att ta segern idag.Det var ju före loppet.

När starten väl gick så fick jag problem med att komma i pedalerna låg därmed lite väl långt ned men jobbade mig uppåt i fältet,kom dock inte förbi en mölndaling som låg trea och osis för min del så tog han helt slut upp till vattentornet så adam steen och robert ö hadfe en rejäl lucka redan där.Jag bombade dock på och hoppades att jag skulle ha ben nog för att ansluta men det hade jag inte så när dom där framme började turas om lite i att hålla taktpinnen så ökade luckan bara mer och mer.
Bakåt så var det ett gäng som håll ihop så dom höll ganska jämna steg med mig.

Ju längre man körde i dag ju mer frös( -3 och regn ) man också så efter nått varv hade jag stora problem o byta växel.Det och att jag åkte hela loppet med varken kontakt framåt och lucka bakåt gjorde mitt lopp ganska tråkigt och odramatiskt.Frös nått för jävligt mot slutet så det blev raka spåret in i duschen.

Nått som man måste ge cup arrangörerna beröm för är priserna i super klassen,
Dom 20 första på varje deltävling får pris och priset för min 3:a plats var en gratis grundkurs på velodromen.
Nått att se fram emot när dom mörka månaderna kommer.

2 kommentarer:

Per Kumlin sa...

Får gratulera till Pallplatsen. Blev andra plats totalt nu inte fy skam.

Janne.J sa...

Tack per!Jo det bästa är att jag ligger tvåa i cupen.Men till helgen är ju alla snabbingar med igen bland annat du :) så då blir det bra mycket hårdare och nå pallen.