söndag 17 oktober 2010

Bottennapp i ludvika!

bild från norberg 2009 foto henrik öijer

Inte riktigt min dag idag.Kom iväg lite halvdant runt 10.e men ett par krascher gjorde att jag låg hyggligt till med häng på täten.Men när jonatan steen valde och parkera i en backe så vart det en skaplig lucka fram,jag jagade och kände mig bra mycket piggare än gårdagen.

Banan i ludvika var riktigt rolig med gott om kurvor och jag åt in bit för bit på tätgruppen vart nog lite för ivrig för i banans lurigaste kurva så lägger jag omkull mig.Ingen skada skedd tänkte jag men kedjan har tyvärr hoppat och luckan fram blir rejäl och några åkare smiter förbi.
Jag tar dock upp jakten och lyckas passera men fram till dom fem i täten var det lite för långt så ute på sista varvet hinner jag tänka att nu är det bara och ta sig i mål en sjätte plats är inte allt för kast.

Jag kommer till banans sista backe och får en falutjej in i backen och läggger därför in en lättare växel.Det skulle jag tydligen inte gjort för i den tidigare vurpan så har växelörat fått sig en smäll och kedjan åker in i hjulet och jag får hoppa av och börja slita och dra för att få igång hojen.Det tog sin tid och cyklist efter cyklist far förbi så jag funderar starkt på och åka raka spret till bilen men fortsätter ändå till mål och gå rtydligen i mål som 14:e man.

Inte allt för glad men det är små marginaler på cross så det är bara och bryta ihop och nästa helg då %&#&:::;;

Inga kommentarer: