måndag 26 augusti 2013

Bros Magic 29 MTB 2013 Säljes!

Ja trots solsken så tillåter inte ekonomin att jag behåller denna fin fina cykel.
Körde  märket Niner förra året och upplever denna cykel som lite mer speedig.
Geometrin känns helt enkelt raecig.Att jag också förbättrade vasa tiden med 4 min och en 45:e plats motsäger väl inte påståendet direkt.Cykeln är riktigt lätt med med stel gaffel pedaler och flaskställ så vägde den inför vasan 8.0 kg.Så vill ni ha en grym cykel och till ett okey pris för en cykel i den här klassen så har ni  nu chansen.

Cykeln säljs med både helstel gaffel och fox terralogic dämpad gaffel.
Du väljer helt enkelt vilken gaffel beroende på bana.(tar max ca 15 min o byta)

Storlek: 19 tum passar dig som är mellan ca 182-191cm

Cykeln är utrustad med
Ram Bros magic 950 g en av marknadens lättaste

No tubes race  hjul med american classic nav 1340 g

Sram xx vevar,bromsar,växlar,kasset

sadel.styre,styrstam sl-r carbon

Däck Maxxis Ikon 2,2

Gaffel bros  full carbon
och    fox float 32 terralogic (automatisk lockout)

Nypriset i våras nånstans runt 50 000

Cykeln är i toppskick

NU 30 000:-
Utan pedaler och  flaskställ

Bros är nya i Sverige i år och är ett Norskt märke som fått mycket beröm och uppskattning vid tester av expertisen.

För provning och frågor

Janne.J 073-6487795



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur lång är du? är lite osäker på storleken.

/A

Janne.J sa...

Jag 186 cm med lite korta ben. Sitter på 76,5 centrum vevparti centrum sadel. så 1,5 cm nedåt och kanske på 79 cm uppåt. 75-79 cm borde funka fint. Mvhl