fredag 9 augusti 2013

Sabotera!

Jag är duktig på att sabotera mobiler och tappa bort diverse saker.Livet består mer eller mindre av diverse små misstag som faller samman till nån slags enhet.

Till saken så kämpar jag med o äta träna o sova så bara bra man kan.Kan tycka många gånger att jag är riktigt på gång under veckan före större race.
Jag tränar som man skall och sover bra men nu till problemet när det är en eller till och med ibland två dagar kvar till tävling så skall det laddas i energi.
Där är ju godis ett bra sätt att få i sig kolisar.
Problemet är att jag promt ska trycka i mig på tok för mycket.

Ett riktigt dåligt exempel var helgen på bilden när vi på väg ner till Stockholm för tre dagars tävlande stannade till vid Godis Gallerian i Enköping och kom ut med 2 kg som jag hade smällt i mig det mesta av redan på lördag kväll.Så det var en rejäl kolhydrat laddning.
Kände mig mest tung o seg hela den helgen med.

Hade lite samma tendens även till Landsvägs SM då jag tränat bra och hålt igen med maten i hela tre veckor.När jag sen skulle ladda så vart det  1kg vingummin och china buffe.En bra känsla i backarna försvann med det i magen.

Har därför tänkt här under hösten att jag inte ska ladda får förmodligen i mig tillräckligt nog ändå då.

Finnmarksturen på söndag och en seg känsla där i backarna har man inte råd med då starten är ruskigt hård

Mats Allerstrand  Cykloteket har skickat  bilden från Luma GP.

Inga kommentarer: