torsdag 29 augusti 2013

MTB-KM

 
Foto Johan Wahren

Efter skräll segern i tisdags då jag både överaskade både mig själv och konkurenterna så var det i dag dax för ytterligare ett Klubbmästerskap.Var lite konstig uppdelning kan jag tycka då dom som var seniorer och h30 åkare skulle köra 10 varv medans vi som körde i h40 bara skulle åka åtta.Kan nog tycka att med så få så kunde man gott ha bara en klass.Hur som helst så startade alla samtidigt och Patrik Moris han med både och ta ledningen och köra fel i samma drag.Jag kom iväg som trea men alla på ett led fram till långbacken på banan.Slingan var riktigt stökig och knixig så det var viktigt att ligga i spets och få ta sitt spår.Sista biten upp mot toppen så lyckas jag gå förbi och kan nu lugnt ta mig igenom stöket i egen takt.Stigen är så smal så ingen kommer förbi i alla fall.Moris och jag får fort lite lucka mot övriga jag har några meter men ett fel så skulle han kunna vara ifatt och förbi .Jag vet inte om det är mina 29 tum eller bara lättare cykel som gör det men jag får lite större lucka för varje varv och mest vid backen och på värsta stenpartiet.Det blir dock aldrig mycket mer än ca 30 sekunder.Luckan gör i alla fall att jag kan köra lite mer på säkerhet och därmed få till veckans andra klubbmästerskaps seger.Men denna gång blir det väl dock bara i H40 trots att dom tre snabbaste för dagen var just H40 :iare.  Kul bana var det som bitvis påminde lite om cykelcross.Börjar känna lite cross sug. :)


Inga kommentarer: