söndag 11 augusti 2013

O Turen!

Exkt 25 km varade min tävlings
tur i dag.Hade ett snitt på 28 km/h ditintills så strax under timmen fick jag vara med o leka med snabbingarna.Fick ett kast på cykeln och landade tungt på sadedelspetsen.
Så stolpen bröts av helt enkelt.Börjar bli en inte allt för rolig följe tång  i år.Åkte med en fin grupp då detta hände 3,4,5 i  H40 plus en punkad Magnus Palmberg.Annars så gick start backen ruskigt fort i år och det var nog fler än jag som var lite chockad över att bli avställd av täten så tidigt.

Plockade ihop grejerna och tog mig mot Ludvika när jag väl hittade frugan så gjorde jag ett tafatt försök att få till sadelstolpen men med dåligt med verktyg så fick jag lov o ge mig.Skruvade i stället bort stolpen och körde resten av banan ståendes.Kan lova att det vart skaplig styrke träning men det gick förvånands värt lätt i skogen.Grymt skönt och kunna komma så långt ned på cykeln på dom tekniska partierna.Fick en liten aha upplevelse där så man kanske skulla skaffa sig en sänkbar sadelstolpe.

Att jag fortsatte idag berodde mest på att det vart 15:e raka turen för mig en svit som vore allt för tråkig att spräcka.

Avslutar med o gratta min klubbkamrater som körde starkt   Pär Arwidsson som vann H30
                                                                                     Och Patik Moris  som tog 3:e platsen i H40

Inga kommentarer: