lördag 16 februari 2008

Jag vann(inte)!!


Jag förstår ju inte folk som struntar i och köra nått så här kul.
Efter att två år i rad tidigare fått stryk av lille Nils Magnusson i spurten så var det riktigt härligt att äntligen få tvåla dit grabben.Måste svida lite o få torsk av en 40-åring :).
Loppet då jo det var lite attacker i starten men det var först när folk började ramla i parti(vissa körde utan dubbdäck?) o minut som det delade upp sig rejält.

Jag hamnade jagandes bakom Jens W med en grupp på tre strax före oss.Jag lyckades täta jens försprång men nerför berget så kommer Lille Nils i fullfart och kör om oss på odubbad MTB? Ja se dessa ungdomar tänkte då ja :).

Väl när det började plana ut så hjälptes jag o jens åt för att täppa till luckan men jens hade en dålig dag så efter en stund var jag själv i min jakt.

Jag åt in sakta o säkert och kom tillslut i kapp.

Framför oss såg vi Nu den ensamma Gunnar Bäckegren men karln var stark o det dröjde till sista kilometrarna innan vi lyckades ansluta.

Det var asfalt sista biten inn o då märktes tydlig skillnad att jag åkte med dubb o inte Nils.
Vi skymtade nu även Öijer men det vart ingen direkt jakt utan nu skulle det spurtas.

Jag hade ju kollat avslutningen och förstod att det var nils som jag måste försöka slå.
Väl inne på den hala avslutning la jag mig helt enkelt först och skärde sista kurvan fint och stängde därmed till vägen gött för bakomvarande cyklister.
Tredje platsen var därmed bärgad :)
Efteråt bjöds det på coal o hamburgare(gött)
Och alla fick utlottningspris.(jag en strålkastare blir bra till mekandet i garaget)

Jag jobbar ju även natt denna helg så det har blivit lite sömn nu
efter loppet.
Får se om jag orkar pallra mig upp till morgondagens
Is race.
HOJ!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Janne. Gubben lever än !
/Pär och Johan

Anonym sa...

grattis Janne // Lintala