onsdag 27 februari 2008

Målbild!!

Allas lille gullpojke Öijer var hygglig nog att skicka över bilden nedan efter Snödrevet.(tack)
Bilden blir perfekt att använda som målbild inför sommarens MTB SM i Norberg då jag inbillar att denna målportal sitter uppe.
Så nu är det bara o titta på bilden o drömma sig bort till denna dagen då jag klyver målinjen först:)


Det var någon som undrade hur jag ligger till viktmässigt.
NU är ju inte det bara att vara lätt för att åka bra uppför så jag har kört ett utepass i veckan i backe denna vinter.
O,4 proc eller 0,5 kg har jag gått ner sedan på dom senaste 6 veckorna.
Om ni nu tror att jag jobbar stenhårt med vikten så är det fel.
Det är princip omöjligt att gå ner och samtidigt lägga på sig muskler så jag har mest haft focus på och bli starkare denna period.
Så inga morgonpromnader eller annat likartat för att bränna fett utan det är mitttränings schema på 5-8 intervallpass i veckan som har gjort att jag nu är lättare än någonsin.
Det är dock en bit kvar till målvikten men den kommer jag att sucessivt jobba mig fram till och förhoppningsvis nå mot slutet av juni.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har du för målvikt då? och vad ligger du på nu?

Janne.J sa...

72.8 ligger jag på nu(186cm).Nån egentlig målvikt har jag inte utan
jag vill nå ner till 10 fettprocent.Hur mycket jag väger då spelar mindre roll.
Proffsen ligger ju på typ 6%.

Anonym sa...

Det ser lovande ut, men jag tyckte tånaglarna på bilden var det bästa.

Janne.J sa...

:) ja tio år med innebandy spel har gjort så att det bara växer ut nya blånaglar

Anonym sa...

Du är lätt så det räcker och fett% är bara tjafs !!
/henke

Anonym sa...

0,4% motsvarar 0,5 kg???
Det skulle innebära att din vikt var 125 kg
"messersmith" i tctklungan
PS. Gratulerar till dina fina vintercyklingsresultat!

Janne.J sa...

Tack messer smith :)

Det går nog inte o räkna som du har gjort.
Jag har ju tappat 0,4 % av mitt fett och om jag väger 72,8 så är det ungefär 9,3 kg fett på min kropp o tar man o räknar på det så har jag förlorat ca 0,4 kg fett o tydligen 0,1 kg muskler(förhopningsvis inte på bena)
tct äger :)