söndag 12 juli 2009

17singen o så en norrman!

Körde ju Mörksuggan i dag och som vanligt så har jag problem när backarna blir för länga såsom startbacken i Mörksuggan.Slet mig upp på en plats runt 40 ka jag tänka.
Hade dock inte allt för mycket syra i bena så väl upe så tog jag mig uppåt i fältet något.Vi vart en stor grupp där vissa bombade friskt i täten.Vid det läget så gled jag mest med och när stigpartiet närmade sig tog jag mig uppått och la in en stöt vid ett ställe som kändes bra.Gunnar Bäckegren hängde på och drog friskt,så bra att vi snart var ifatt ledaren i H30 Henric Wilert och Niclas.A från kolmården.Dom gasade på friskt på stigarna så efter ett tag var jag själv med grabbarna.Fick höra att vi låg runt 17:e.Var ganska säker på att jag vid det laget ledde klassen och ju fler vi hämtade in och då ingen var veteran så vart jag mer säker att så var fallet.
Väl mot mål och vi då är ca 5 pers så struntar jagh i och försöka vara med i nån slags spurt tror ju ändå att jag vunnit klassen.Va får jag då höra väl in på målområdet jo här går segraren i H40 i mål.Ääääää va fan vart det, surt att man inte hade koll på att det fanns en i h40 före.Klassen börjar då bli bra sjuk när man måste vara topp tio av alla i mål för att vinna.Trots att det nu inte vart seger så är jag nöjd.Bara 10 min efter elitsegraren och 17:e man av alla är gott nog.Och på torsdagens SM så slipper jag ju allt vad norrmän heter.Började ju semestern i fredags så nu är det bara laddning som gäller.
Hej Hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört Janne!
Lycka till på SM !

Anonym sa...

Glömde skriva avsändare......
/Pär

Janne.J sa...

tack tack.Men uffe blir nog svårslagen.