lördag 25 juli 2009

Vaa!

När jag startade motionsloppet här uppe i östersund för ett par år sedan så var det en riktig folkfest med tourkänsla med namnen skrivna i backen på favoriterna.
Jag hade därefter rätt stora förhoppningar på arangörerna om att här skulle det bli folfest.Arrangemanget i sig var det inget fel på men var var publiken?
Tror fasen det brukar vara fler som kollar när veterancupen kommer till städerna.

Laddade rätt hårt mentalt för MTB sm så nu när det är över och när det även gick så pass skralt så har motivationen varit låg för cykling i regn denna vecka som jag tillbringat hos min sambos mormor i sollefteå.Fisle,kort och diverse utflykter har stått på programmet.

Ja så begav jag mig allstå i dag till östersund för kalas cup landsväg.
Förstod ju att det skulle gå sisådär med halvdålig motivation.Och det gjorde det givetvis.Lyckades bita mig kvar i huvudklungan i ca 20 min på en backig o kurvig skidstadion.För att sedan snurra runt varv på varv bakom det tuffande loket Johan Ericsson Vallentuna.Efter ca 50 min kom en solokörande Johan Lindgren som hade varvat oss så då var dagen över.

I morn så kör vi 17 mil linje i regn och 9 grader
Det är härligt med sommar :)

2 kommentarer:

Henrik Hulken Ögren sa...

haha ja då var det mycket folk i backarna , kommer du inte ihåg hur bra du mådde när vi nådde toppen ??

Anonym sa...

Jo fy fan.bland det värsta jag upplevt på hojen. :)

JJ