torsdag 9 juli 2009

Snart dax!

Helgen närmar sig med stormsteg.Eller ska man säga skyfall.Gårdagens träningsrace vart då inte kört för min del då himmlens portar öppnade sig så valde jag touren och soffan i stället.Laddar hårt för testcykel i dag i stället.Har bestämmt mig för att ska det gå dåligt närmsta tiden så ska det inte bero på att jag är sliten i alla fall.

Om det nu inte blivit nått fel i anmälningslistan till MTB SM så ställs vi övriga i H40 mot världsmästaren och 7:an i Kalas xc cup elit Ulf Johansson.

Jag har ju tidigare tänkt lite smått att man kör i en väldigt konstgjord klass då dom bästa i samma ålder ändå kör elit. Med uffes inmarsch i klassen så försvinner i alla fall dom tankarna.

Uffe som håller halva sverige med special tillverkade cykeldelar och uppfinner på löpande band nya så känns det som ett liten för tuff nöt att knäcka.

Mentalt känns det dock bra att jag ändå höll sällskap med honom fram till min ödesdigra punka på Lida Loop.Att det sedan också känns som falu banan
passar mig väldigt bra så finns det i alla fall ett kanske att det kan gå o rå på karln.Hade banan varit minsta lilla mer teknisk så hade uffe deffinitivt dominerat.
Karln får då deffintivt finna sig i att var skyhög favorit.

Inga kommentarer: