fredag 3 juli 2009

Goodvibrations!

Den här ska vi upp för ett par gånger under SM



På dagens träningspass begav jag mig upp till Falun för att ta mig ett första litet kik på årets MTB-SM bana.Peter almlöf mötte upp och vi försökte hitta runt så gått det nu gick.Tempo banan verkar bli en ganska odramatisk historia utan större svårigheter.XC banan däremot blir rätt tuff då det i princip antingen går brant uppför eller nerför.Gälller hålla tungan rätt i mun både en o annan gång.

Efter ca timmen så nöjde vi oss och åkte ner till fiket vid utomhusbadet och köpte glass.Deffen går nästan för bra så jag tyckte gott jag kunde unna mig det(återkommer i vikt frågan).Lite kaffe o glass gjorde tydligen susen för efter det så vart jag sugen på o ta mig an dommarbacken ett par gånger till innan det vart dax o cykla hem.

Jag gillar det här o verkligen kunna nöta in banorna före start.Man ska helst kunna åka det hela i sömnen.När jag känner att den sitter i huvudet så blir det en helt annan grundtrygghet och jag kan då focusera på andra moment.

Såsom på vintern så funderar jag mycket på hur jag ska kunna få hojen lättare
Men när formen är god då flyttas focus till annat.Såsom denna vecka då jag köpt både xt framväxel och kedja.Nått som jag då heldre rånat en bank än gjort i våras.
Tokstolle som min kära sambo skulle sagt. :)

Inga kommentarer: