tisdag 28 juli 2009

Så nära men ändå inte!

Söndagens linjelopp uppe i östersund började med lite regn men sedan så tokade vägarna upp och bjöd på en blåsig men inte allt för kylig dag.Loppet i sigtycktejagvar lite sådär roligt det blir ofta lite så att när en bana bjuder på en så pass vass backe som det var upe i östersund så blir det avaktande körning på platten för att sedan bli hårdkörning uppför.Och så rullade det på lungt på platten och full fart upp till toppen.Jag slet mig med i 8 av 12 varv var även med upp till toppen av backen men hade då sådan grym syra så jag åkte av i den efterföljande kantvinden.Låg där på Mikael Hymer Johanssons hjul och viste att det skulle vara kört om jag släppte hans hjul.Det hjälpte dock inte denna gång för han täppte luckan till klungan men jag fick ju ge mig.Väntade in några andra som hade släppt i backen men huvudklungan jagade en ytbrytning så den lugna plattkörningen som vi hade hoppats på uteblev:(

På toppen av alnö backen


Vart lite ensamtpå mitt sista varv

Skrapade ihop 4 tim denna dag.Tycker nu att jag har bara tävlat på banor med tuffa backar.Så förhoppningsvis blir jag bra på att köra uppför nån dag.Räcker inte riktigt tll där som ofast mot dom bästa.

Närmsta tiden blir dock inte så mycket focus på annat än mitt stundande brölopp.
Så cykeln får stå mer än vanligt nu ett tag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Janne
Ska du gifta dig ?
/Blomman

Hulken Igen sa...

Giftemål ...STORT GRATTIS , kul att du ialla fall kan ställa undan cykeln lite på den stora dagen ?

Janne.J sa...

Jo tack på lörd 1/8 så blir det brölopp i söderbärke kyrka.Följt av en liten bröloppsfest för släkten i mina förärldrars sommarstuga.Hulken vi får se hur det blir med det :)

Hulken sa...

Vill se bilder på brudparet förstås !!!