torsdag 16 juli 2009

Lag SM guld!


Foto Henrik Öijer
Under min uppvärmning idag så ändrades förutsättnigarna totalt.När dom tidigare startande kunde hålla sig på stigarna så fick vi i slutet av klassen ta oss fram brevid banan.Givetvis så vart förutsättingarna sämre ju mer sönderkört det vart men oavsett så hade jag aldrig rått på dagens starke segrare Ulf Johansson.Vart dock lite förbannad av att jag fick rulla sista knixiga biten eftersom jag inte lyckades hitta lucka att ta mig förbi en ifattkörd cyklist.Och när jag väll skulle förbi in på målrakan så drog jag ur foten.Det är dock tuff kamp om placeringarna på ett SM så allt för besviken vart jag inte.Min teknik i blötan räcker helt enkelt inte till.Och när inte uthålligheten är utslagsgivande så brukar jag ha svårt att få till det.

Däremot vart jag glad över att mina klubbkompisar körde så förtjänstfullt att vi ändå rodde hem lagguldet

Foto Henrik Öijer

Jag bävar inför morgondagens XC bana som förmodligen kommer att göra en så trött att man kommer se krokigt.


Fick föresten trevligt sällskap under testcykel uppvärmningen då det dök upp en man som hojade först från holland och nu var på väg tillbaks.
De kan man kalla cykletur

Inga kommentarer: