fredag 17 juli 2009

Inte muskler nog!

Plc Nr Namn Förening Tid Diff
1 272 JOHANSSON Ulf Södertälje CK 1:12:42
2 263 OLSSON Tommy Norbergs CK 1:16:33 3:51
3 265 PALMBERG Jonas OK Hammaren 1:18:38 5:56
4 232 PETTERSÉN Magnus Almby IK 1:19:27 6:45
5 236 JAKOBSSON Jan Borlänge CK 1:19:48 7:06
Ånyo vart det en hygglig insats och en 5:e plats.
Jag hade tänkt slåss om guldet och därför så gav jag järnet när tuffe Uffe drog upp tempot efter 1km.Väl halvägs upp i mördarbacken fick jag ge mig och ulf seglade iväg.
Jag tog tvärslut och hann tappa ett helt gäng med cyklister innan varvet var över.
Åkte mest och tyckte synd om mig själv i det läget.All kamplusta var över och det gick riktigt segt.Började nånstans där hitta lite flyt och såg att jag inte var allt för långt efter kampen om bronset.Gjorde tyvärr i det ett litet tokigt vägval i en nerförslöpa och for över styret.Lätt blödande och med stukat humör så gav jag där upp kampen om bronset med.Att bryta fanns dock inte och väl ute på sista varvet så struntade jag i min tröttthet utan bröt mig fram på tunga växlar åt in rejält på 4:an i loppet där och hade faktiskt lite chans på att åtmistonde hämta in honom.
Fick tyvärr lite stopp bakom en ifattkörd H30 cyklist så nån riktig spurtkänning mot framförvarande fck jag inte men min extra fart på sista varvet hyffsade ju i alla fall till tiden något.

Hade jag gjort om loppet vet jag inte om jag gjort om så mycket(förutom vurpan)
Det enda som jag borde gjort är att hålla upp humöret och bara focuserat framåt.

Ser fram emot söndagens staffet som är mer normalt backig,för dagens bana var då bland det värre jag kört.

Inga kommentarer: