söndag 5 juli 2009

Norberg XC !


Efter att ha gjort mitt bästa för att köra piggheten ut ur kroppen denna vecka så var jag inte så där överdrivet optimistisk på nått resultat på dagens race.När sedan startfältet var hårdare än förra veckans långloppscup så var det bara att försöka hänga med tätklungan så långt det nu bara gick.Det gick lite så där denna gång då grabbarna där framme är lite för bra.Jag hängde dock med i ca 3km över en bro när sedan stöket börjar bli för mycke så brukar ryggen säga stopp och det gjorde de där.
Efter bara en kort stund i ensamhet så ansluter min H40 konkurent Tommy Ohlsson som kör för hemma klubben Norbergs CK.Han har tydligen fått upp ångan igen för väl ifatt så seglade han även ifrån.Vanligtvis så hade jag förmodligen lyckats trampa ifatt på grusvägspartierna men denna dag så kom jag inte alls närmare på platt väg.Märkte dock att när det vart lite stigning så hade jag desto mer o ge och närmade mig på dom partierna.Så strax efter varvning på looop 1 av 3 så växlade vi några ord och jag lyckades ta mig förbi i en av dom längre backarna för dagen.Nu var det ett rätt långt platt grusparti strax efteråt och på det så hade tommmy tydligen lyckats närma sig men jag behöll ändå en hygglig lucka.Ut på treje loopen börjar jag skymta junisen Tomas Kristoffersson men tar tyvärr ett felbeslut och kör i på en stig som jag tydligen inte skulle in på.Tappar därmed en hel del på det och ohlsson smiter givetvis förbi.Tappar därmed lite stridslust när jag inte ens skymtar honom så jag rullar mest sista biten in mot mål och slutar därmed som 10:a i loppet.
Vann gjorde tydligen Wengelin som verkar ha god form nu nära SM mm.Fick även höra lite skvaller om landslagets träningsläger där Wengan lyckades tvåla dit den nyblivne svenske tempo mästaren Wetterhall på deras träningsrace.
Inget konstigt med det tänker ni men när man berättar att mil loppet gick på asfaltsväg så blir ju bedriften desto större.

Efter en bitvis ganska hård vecka med 18 timmmars träning så minskar jag denna vecka ner på tiden och på fre så börjar jag även äta lite mer för att få lite fart på kroppen till nästa helgs mörksuggejakt.

Inga kommentarer: