söndag 14 oktober 2012

Cx Falun D 2

 Starten går och jag får i pedalen denna dag behöver därför inte förta mig direkt men det var svårt och ta sig fram när typ alla andra också försöker.
 Åkte med en bra grupp men tappade några meter även denna dag vid lerpartiet.När sedan Simon Galle anslöt till gruppen jag jagade så fick jag köra själv en stund.

 När Jeppe 77 outurligt råkar ut för en punka och får springa ett halvt varv så kommer han lagom ut ur depån då jag kommer.Får en fin rulle och provar och trampa förbi vid lerpartiet för att inte behöva jaga ifatt.Kul nog är det nu jag som får lucka och Fram till Patrik Eklund är det nu bara typ 50 meter med bara ett varv kvar.
Fan vad kul nått att köra för och kroppen svarar fint av den mentala kicken.Jag kommer ifatt och när patrik lägger sig så ger jag järnet.Patrik skriker -bara tacka o ta emot. Jag ler i samtycke för mig själv.Ett halvt varv kvar och luckan bak till patrik är ganska rejäl hinner njuta lite av ifrånkörningen men då händer det jag får punka :(. Får ta mig ner för lerpartiet med tomt däck detr går hyggligt men när man ska trampa så går det ju av förklariga skäl rätt tungt.Patrik kommer i fatt och tar sig förbi Även jesper andersson smack kör om och på upploppet så gär även jeppe 77 larsson förbi.
foto manne
Målgång med tomt framhjul lite moloken var man ju men jag fick ha lite kul och tar med mig att jag faktiskt körde rätt fort dom sista varven.
Nu är det ju ett par veckor kvar till SM i Sunne och det känns som formen i alla fall är stigande.

Cycelcross är fan så roligt men lika jobbigt.Älskar verkligen sammanhållningen så helgen i sunne med hela gänget på ett o samma hotell blir en av årets höjdpunkter lite som Julafton för cyklister.
                                                                                                                               Hej!

Inga kommentarer: