onsdag 17 oktober 2012

Tuggade Grus!

Tog mig till Falun för sedvanlig träning.3 race med två varv per gång räcker gott får så där lagom illamående.
Gick ut lugnt första liksom flera av dom bättre.hade hoppats på att hänga med när dom skulle dra upp farten.Men det går tydligen lite för fort när det gasas ordentligt.Jagade själv bakom men lyckades i alla fall bli av med superklass stjärnorna.

Öijer körde kantråd för dagen så han höll sig i bakre leden mest hela passet även om han hotade darvell mellan racen(psykning).
Andra racet missade jag också lite när täten drog iväg men lyckades  ansluta till Lars Bleckur som tröttnat och gnällde över att han kände för och spy.Vart dock nerspurtad  mot mannen med MTB.

Tredje racet gick ok då jag återigen hamnade med mtb bleckur och en pigg liten esilstuna junior.Ute på andra varvet kommer dock Landström,darvell och adam steen blåsandes förbi och gruset sprutar rätt upp i mina ögon.aldrig varit med om liknande då jag inte ser ett smack efter detta får sluta trampa och gnugga en brasa stund .Tar mig mot mål men det är för mycket grus i ögonen så jag har svårt o se.Var  till och med lite nervöst på hemfärden med bilen då ögona krånglade.Har ju linser så dom åkte ut snabbt vid hemkomsten.

Dagens reflektion. Satan vad cykeln fick stryk då sanden o gruset gärna ville sätta sig i kasetten.
krasade fint i dreven på race 2 o 3.







foto H Öijer


Inga kommentarer: