lördag 13 oktober 2012

Falun CX Prestige!

Var lite slagen inför dagens race då jag på tidigare prestige race mest fått åka med andan i halsen och bara tappat mot konkurenterna och inte haft nån tendens att ta in på nått parti.En klar ändring på det på dagens race.

Stod i andra led och när starten går så lyckas jag med konststycket att dra ur pedalen vilket gör att jag är tvärt sist helt plötsligt för även jaga lite för att få hjul på siste man.Kurvtekniken är dock någorlunda så jag lyckas klättra lite.När loppet satt sig lite så är vi en grupp med Patrik Eklund,Fredrik Svärm och jesper Andersson (smack).Vi turas om och attackera men när jag får lov och stanna för att spänna fast framhjulet då snabbkopplingen lossnat så blir det allt för stor lucka fram för att täta.Får upp lite hopp om att ansluta då Martin Cykloteket Ericksson kommer ifatt efter att ha punkterat.Men han vill helst inte dra och sen stöter han in i banans strörsta backe.Hänger inte med och loppet är över för min del denna dag.Kändes bra fram till snabbkopplingen lossnade då jag tappade lite på en nerfart men lyckades jaga ifatt ett par gånger efter det.
Alltid skönt o få nån slags possitiv tendens bara och hoppas att den fortsätter i morn med.

På bilden jagar jag patrik eklunds fina specialazed.
foto Manne mannen!

foto stefan carlsson


Dagens showman och publikfriare var i alla fall Adam Steen som nöjet att visa sin gangnan style dans efter sin fina andra plats i superklassen. Grattis!

Familjens framtids cyklist hade ledartröjan inför dagens nybörjar race men han försov sig gruvligt men kommenterade det hela med att säga-Äää jag tränar ett år till o tar dom då...

Inga kommentarer: