måndag 17 september 2007

KM och löpning

Tidningen för alla riktiga löpare.
(som även jag brukar tjuvkika i ibland)

Gårdagen ägnades åt klubbmästerskap.

Det var start redan 09.00 (och kallt var det runt 0 grader).
8 km på linjehoj skulle avverkas.

Jag gick ut som nr 6 och kom i mål som nummer sex så start siffran stämde gott.

Kroppen kändes sisådär så det var inte något resultat som jag var nått vidare nöjd med.(Men motståndet var bra så det var inget o skämmas för).

Efter lite återhämtning så var det dax för ett linje lopp med 1 mils varv.
Loppet vart riktigt kul även om det var tuffa vindar, spurtpris och bergspris var inlagda med jämna mellanrum så loppet blev aldrig tråkigt.
Tyvärr så missade jag den avgörande utbrytningen.
Vi som vart efter hjälpte åts dåligt så vi fick slåss om övriga placeringar Efter loppet så tog jag cykeln hem och fick känna på för mig årets första snö droppar.

Dagens pass var ett löppass.
Efter som jag inte sprungit överhuvud taget i år så vet jag inte om man kan kalla det löpa mer nån slags lunk.Men man har ju lungorna så på det viset känns det ju bra.Skrapade i alla fall ihop 5 km i dag
Har tänkt o köra lite löppass här under hösten så förr eller senare ska väl bena tillåta ett lite mer raskare löpsteg.

3 kommentarer:

patric bylund sa...

Tjenare Janne.

Hörde att du försökt nå mig men du vet att jag har jobbat sisådär 80-90h i streck och är just nu lite under isen.

Ringer så fort jag kravlat mig över kanten igen; )

Ha det.

Har oxå tagit mitt första löppass på länge. Har inte kunnat gå normalt på flera dar... slow start har aldrig varit mitt motto.

Ride on!!

Anonym sa...

åhhhhhh vad underbart att höra att det finns fler som sliter dunderpass nuförtiden , men kan jag vara värre tro när ca 40 av mina 80 h är i skogen osv

hihihi hur var det man cykla nu igen ??
Fan jag skall också börja springa så kan vi satsa på löpning istället , tror det är billigare , ett par bra skor och ett sunkigt linne och ett par korta shorts a 80 tals modell , låter billigt ialla fall !

/ Henke

Anonym sa...

Ja patric jag försöker lära mig av mina mistag.Har givetvis gjort som dig tidigare gett mig ut på milslånga pass och knappt kunnat gått veckorna efteråt.:)

Ja henke det vore en syn det (shortsen)Då får du då deffintivt springa ensam. men det är väl inte så noga där uppe i skogarna. :)
Janne.J