fredag 14 september 2007

Tungt!


Jag hoppade över Östgötalopps helgen utan gjorde tävlings premiär under hammarö 3dgrs i Elit.Ruggigt laddad till prologen så rullar jag i väg efter uppvärmning på trainer mot start.
Då händer det jag punkar 3 min före start(panik).Jag springer i maxfart till bilen kastar av disken och på med träningshjulet.Fort till start och hinner precis i väg i tid.Något stressad kör jag stenhårt och har tagit in så att det är bara 20m fram till framförvarande cyklist efter första kurvan.
Då händer det igen i brådskan så har jag inte fått fast hjulet ordentligt och efter kurvan så börjar det ta i ramen.
Jag kör några meter men inser det lönlösa utan bromsar in o hopppar av och rättar till hjulet.Jag vart tvärsist på etappen och motivationen sjönk rejält för helgens äventyr.
Kör dock igenom resterande lopp men hamnar dock sist i det sammanlagda.
saknar lagkamrater under helgen men eftersom jag körde i en klubb med mest mtb åkare(falu ck) så är jag själv denna helg.Ser dock fram emot näst kommande helg då det bär av till Västerås.Jag gör en del lama försök för att få nån att åka dom 60 mil som det innebär att åka emellan borlänge-västerås men åker till slut själv.Väl på plats så är den enda kontakten med övriga cyklister i just falun ett stumt nickande elller på sin höjd hej.Surrar dock en hel del med cyklister från övriga klubbar.

Börjar därmed känna att ska det behöva vara så här för även föregående säsong så var det typ samma sak, åka själv till tävlingarna och i princip noll kontakt med övriga falu åkare.

Lär säga dock att det nog är överlag är god kamratskap cyklister emellan i falun men som falllet var så gällde det inte mig.
Fan vet varför!!
kanske att jag är spetälsk utan att själv veta om det.

eller att jag är för gammal och borde inte försöka köra elit.

Eller för dålig för Elit(enligt deras uppfattning).

Nått var det i alla fall som gjorde så att jag inte kom in i gemenskapen om det berodde på mig eller nått annat får vara osagt.

Hur som helst så tränade jag redan ofta med brudpigagänget och dom hade redan stött på mig ett antal gånger med att borde jag inte köra för dom.
Min vän Jonas Ericsson hade precis kommit igång med träningen efter två års bortvaro så jag kollade med honom om det inte vore möjligt att vi båda skulle byta till brudpiga för att kunna köra partempot(på veteran-SM) ihop.
Han tackar ja och jag byter klubb redan till falun 2dgrs.Han väntar dock till Sollerö loppet och vilken premiär för honom i brudpigakläderna han vinnner loppet och sammanlagt.Vi delar boendet över midsommar och har en kanon helg.
fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lät som ett trevligt släkte där i Falu CK.

Anonym sa...

Ja vi är riktigt trevliga i Falu CK, det kan ingen ta ifrån oss.
Fin tung-bild där Janne =)