torsdag 18 oktober 2007

Djur tur!!


Att som under gårdagens tur se rådjur,ekorrar,hästar o kossor hör väl till vanligheterna .
Ett lite mer exotiskt inslag är ändå strutsarna på sahlins strutsfarm i Rommehed.

Enda chansen för min del att få cykla så lugnt som jag gjorde i går är attt ta en tur för mig själv.
Med ett snitt på 25 km/h och 112 snittpuls så hann jag som sagt se både det ena o andra.
Om det är distans som skall köras så trissas fart o puls alltid upp i grupp.
Och inte allt för sällan så är jag med o trissar också. :)

Men som sagt sådana här turer är härliga lite då o då.
Turen gick via hinsnoret till falun-skedvi-säter(fika)-romme-hem


Den läckra hojen på bilden skall säljas 21000:- men då med bontrager xxx-lite hjul både bak o fram.

1 kommentar:

mats l sa...

Strutsar har vi här också. Perfekt byggda för cykel. Med enorma lår och aerodynamiskt utformade kranium.