söndag 8 juni 2008

Hopp o studs tävling!

Under lördagen så rullade jag loop 1 o 3 inför lida.
Något som visade sig vara lite av en miss då jag körde riktigt illa under loop 2.
Rent tekniskt så hade jag en mindre lyckad dag men pigga ben gjorde att jag trots felkörningar och dikeskänningar hängde med hyggligt långt fram.
Hade dåligt med koll på fältet eftersom speakern inte sa nått om ställningen i min klass.

Efter loppet fick jag se att jag hade tappat över minuten på loop två mot ledande peter från antilopen.
Jag var alltså 1,40 efter när det var 20 km kvar, jag hade vid det läget sällskap av trean o fyran i min klass så jag gav järnet för att försöka skaka av mig dom.
Vart av med konkurenterna men fick sällskap av justus(h30) och nils karlsson(elit) från ck ceres.

Trodde vid det läget att segern var klar och stressar inte allt för mycket.
Vid sista skogspartiet så trycker jag dock på lite extra mest för skojs skull för o se hur mina följeslagare reagerar.

Jag blir av med båda och kör därmed på själv mot mål.
Jag närmar mig en framförvarande cyklist och tänker lite fundersamt faan är det inte en veteran ändå(han såg lite krokig ut:)
Nu är det bara 1 km kvar och när jag kommer nära så ser jag tammefan att det är en H40 åkare till och med.

Jag har bra fart in i backen o trycker på, lika bra o lägga sig först (tänkte jag)
Cyklisten som han sa efteråt hade inte ens sett mig så jag får 20 m direkt och med så nära till mål så är det klart.
Han vart nog rejält snopen med o bli omkörd så nära mål o jag hade rejält med tur där.

Var fakiskt så att jag tyckte lite synd om karln som nog trodde att segern var klar.
Segern är klar o jag närmar mig målet.

Prisutdelning och jag fick en tröja,fristart och 300 spänn i presentkort på cykelaffär.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till vinsten Janne!

För min del går det trögt inte nog med knäskadan hela maj, nu är man tok förkyld också.
/Jonas E Brudpiga

Anonym sa...

Tack för sällskapet, du var väldigt stark igår, klart värd vinsten!

Jag lät dig sticka för att min framväxel var helt trasig så jag vågade inte stå på i sista skogspartiet, var rädd för att kedjan skulle hoppa av! Det var inte alls för att jag var trött, om du nu skulle ha trott det! ;)

/Justus

Janne.J sa...

Ok Justus o tack själv!
Jag hörde att det rasslade o levde om.
Jag var av med dig ett tag i början men du körde starkt på rotpartierna.
Vi får ta en ny dust på finnmarksturen som blir mitt nästa lång lopp.
Jonas-tomas.L var förkyld i en vecka o kom sedan trea i sverige cupen så upp med humöret så kör du säkert skiten ur gabbarna på sollerön :)

Anonym sa...

Gött med seger igen, grattis!!

Martin Wenhov sa...

Jag instämmer också i grattandet til segern. Den är du 100%-igt värd! Det hade varit snöpligt att loosa mot Peter och du får se till att ha bättre rapportering till nästa tävling.

Att du hoppar Ränneslätt förstår jag p g a SM, men även Mörksuggan? I och för sig en gratisplacering till oss andra men där hade väl en seger varit gjuten?