söndag 1 juni 2008

Minnesbeta!!

Starten gick jag står i andra led och avancerar ytterliggare under dom tre första kilometrarna.
Äntligen nu ska jag vara med o raeca har jag bestämt.
Med massage o akupunktur på fredagen så känns kroppen riktigt bra.

DÅ pang pang pang låter det om framhjulet jag fattar inte riktigt vad det är men nått med hastighetsmätaren måste det vara.
Jag tar ett snabbt beslut jag stannar o fixar till det.
Det skulle jag inte gjort i samma andetag så svänger klungan in på en smalare kurvig väg och jag får höra på radion att attackerna börjar.

Så 140 man stor klunga med pigga elit ben blir för mycket för mig jag blir avställd redan där snopet nog.
Trodde ganska säkert att jag skulle kunna ta mig tillbaka till klungan genom bilkaravanen men med otroligt ryckig körning av bilarna så är det kört.

Jag hade tagit mig upp till andra bil i klungan och då accelerar bilen utav fan efter en kurva då man står helt still.
Jag vart både slut o förbannad över det hela men fortsätter då jag vet att Min vän Christer Ollson startat 5 min efter i motonsloppet.
Efter ca 5 mil så är jag ikapp körd och hänger därmed med den relativt stora motionsgänget.
Det rullar på rätt hyggligt jag pratar lite med Ollson och johan(veteranklungan)Nordkvist om vi ska attackera men johan har som mål o spara sig så mycket det går o sedan vara topp tio för dom ska få vara med eliten o köra tempo.

Såväl när vi närmar oss mål så gör jag o olsson vårt bästa för att dra fram johan så
att han ska bli topp tio.
Jag slår av ca 100 m före mål då jag anser att det här fixar johan och det gör han då han blir 4 i mål.
Jag har haft tråkigare cykelpass men jag har i alla fall fått mig en rejäl minnesbeta.
Nu väntar lite hårdare träning än tidigare för att om möjligt toppa formen lite mot sollerön och SM.

1 kommentar:

Johan sa...

Tack för hjälpen =)