torsdag 12 juni 2008

Årets första tjejdäng!

I ett svagt ögonblick så lovade jag min sambo att jag skulle ställa upp o springa blodomloppet ett motionslopp på 10 km.

Dert kändes ju ok i april när jag hade sprungit några ggr i veckan regelbundet.

Det kändes dock inte lika bra i dag då jag knappt tagit ett löpsteg på 3mån.
Jag gick ut bra o tog rygg på bästa dam men redan efter 2km så började de kännas i bena så jag fick slå av på farten.
Efter 5km så var bena som klubbor och framsida lår stramade rejält jag slet dock på med hög puls ocgh när det bara var 1km kvar och man borde öka så fick jag lov o sänka farten för det var helt kört med bena.
I mål som 14:e man(ca 150 st) och tiden landade på strax över 40 min.
Blodsmaken satt fint i munnen och en snittpuls på 179 visade att jag hade i alla fall kämpat väl.
Men vettetusan om jag gör om ett inte utan träning i alla fall. :)

hittade lite bilder från lida.
starten

enda stenpartiet på loop 1

på väg in på loop 2

på fredagen så Var jag på skansen o firade nationaldagen.
passade på o fota sessorna på väg till skansen.

Glömde också tacka familjen bylund för natthärbärge o trevligt sällskap.

Inga kommentarer: