fredag 8 augusti 2008

dan före dan!

.
Ja i morn är det då dax för min nionde start i det så klassiska loppet.
Vid min första start så var det över 2000 startande och nu endast ca 600 så nog går det utför för loppet.
Täten är dock fortsat intressant med många starka namn.
Det mesta kommer nog dock o handla om dom andra ska lyckas snuva den tokstarke Fredrik Eriksson på segern.

Hade varit kul o följa dramatiken på nära håll men som sagt jag gör mitt lopp en bit bakom täten.
Det blir ju lite speciellt för mig i år då jag kommer köra för seger i h40 klassen.
det passar ju mig prima o få lite taktik inlagt på mtb också då jag tidigare bara kört allt vad tygen håller.

Nu blir det ju inte nån jätte klurig taktik men bara att möjligheten finns gör det så mycket mer spännande.

Min toppform förra året kom efter lika lång vila som jag haft före detta lopp så formen den borde vara god.

I går körde jag lite back intervaller och nu blir det ut o snurra bena en timme.

Har även bytt däck till morgondagen då jag haft flertalet punkor med schwalbe däck.
I morn kör jag då i ställlet continental speed king 2,3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar vara grymma dck det där ;)
Grattis till guldet Janne

Janne.J sa...

Jo framför allt höll dom.
Tack.

Anonym sa...

Bra kört i helgen Janne, det hade varit kul att se hur det gått om det bara var du och mot slutet! Läser ofta din blogg och gillar att du delar med dig. Du inspirerar mig. Hoppas vi ses i Varberg.

/Erik

Anonym sa...

Tack erik! d
Det är såna kommentarer som gör att man tycker det är kul o fortsätta skriva.
Du kom starkt där mot slutet.
Jo nog hade det varit spännande
o se men kan man slippa så gör man ju det:=.

Kör ju xc2 till helgen får ta beslutet efter det.
Janne.J
Har ju inte så stor chans på det sammanlagda i långloppscupen.