söndag 17 augusti 2008

Långloppet!

Nu minns jag varför jag la ner xc tävlandet.
Det är helt enkelt för riskfyllt för min smak.
Ned för stenhällar och stup är helt enkelt inte min grej.
Dagens långlopp var i sig inget riktigt långlopp i min mening då det var på tok för tekniskt och ej cykelbart bitvis.
Okej att inte jag klarade av o cykla vissa partier men när ingen gör det.

Till Loppet.
Vi veteraner var förpasssade till led två jag kom i väg lite sisådär men sicksackade mig fram och låg med hyggligt i H40 täten.

Fick dock lov o släppa Vid andra stigpartiet då min teknik var lite för dålig.

Jagade dock friskt så fort det blev väg men sadelstolpen började sitta lite löst.

Banan gick på tre varv och jag varvade som fyra i klassen dock inte allt för långt
bakom inbillade jag mig.

Väl ute på loop två börjar sadeln stå rakt upp och jag sätter mig helt enkelt på spetsen.

Det går bra fram tills det är två mil kvar då jag har trean i focus framför mig
Peter Nillson(antilopen)Jag tappar då hela sadeln o stolpen.
Vänder snabbt och tänker att det dår nog fort o hitta den men det gör det inte för stolpen hade farit av stigen.

Efter att ett antal passerat så hittar jag tillslut grejerna och kör ner stolpen i botten så att jag åtminstonde har nått o sitta på.

Benvinkeln blir nu ca 90 grader så nåt vidare optimalt blir det inte.

Står mest sista biten in mot mål o tänker att nu är det snart över i alla fall.

Väl när jag närmar mig mål i skogen så står det en jäppe med microfon o yrar att här kommer trean funderar inte så mycket på det tänker väl att det är nån bakom mig kanske en junis eller nått.

Väl i mål så visar det sig att jag vart trea?
Vilken chock de var trots problemen så kom jag in på pallen och vart tog peter vägen?

I och med det resultatet så vart jag även trea i totalen så det vart tre pokaler i helgen plus en talrik.

Vettetusan om jag tycker det är så kul med dessa priser.

För min del så är det själva resultaten i sig som är det viktiga.

Så här trött kan man bli efter en helg i skogen.
Här illustrerat av Anders trötter Haritz :)

Inga kommentarer: