torsdag 21 augusti 2008

Nu ska fettet bort!


Jag har haft bra form i princip hela säsongen.
Men nu när årets mål närmar sig(långlopps SM) så är det dax och försöka få till den där lilla extra formtoppen.

Vägen för mig denna gång får gå genom viktnedgång.
Jag har sedan Finnmarksturen sprungit före frukost, och nu har det i alla fall börjat synas på vågen.

jag har även börjat väga maten o räkna kalorierna så med min uträkning och morgon joggens hjälp så ska jag ha tappat 2 kg till och med bockstensturs starten.

Jag intar för närvarande ca 2500 kcal per dag på tränigsfria dagar(om jag har några) :)
Sedan får polarpulsmätaren tala om hur mycket mer energi jag behöver. och fördelningen
är ungefär så här 25% protein 25% fett och 50 % kolisar



Så fram till nästa tors så blir det hård deff för att sedan förhoppningsvis flyga genom bokskogarna nere i Warberg.

Men först till helgen blir det dock Sverige Cup landsväg nere i Värnamo.

Inga kommentarer: