lördag 16 augusti 2008

Södertäljje X2

Jag och Anders Haritz drog iväg vid 8 snåret för Sista deltävlingen i XC cupen.
Stax efter 10 så är vi plats och äntrar cyklarna för koll av bana.
Jag har stora problem och känner att det här blir inte lätt.
Banan är för mig oerhört teknisk och svårcyklad.

Vi startar två och jag kommer iväg riktigt dåligt Täten flyger iväg och jag jagar på typ plats 5-6.
Jag hittar inget flyt och kör av banan får stopp mm.
Tycker det känns hemskt vågar inte åka fortare på tekniska partier och väl på mer trampbara partier så äter jag inte in tillräckligt på framförvarande konkurenter.
Väl ute på sista varvets grusparti satsar jag allt för och köra ikapp framförvarande men får mest bara en skymt av min klubbkamrat Patrik Broberg.

Jag ger sonika upp i det läget och snurrar bara bena in mot mål med ett öga bakåt för inte tappa mer placeringar.
Väl i mål blir jag 5:a och
Peter från falkenberg vinner och leder därmed överlägset i totalen. 180p
Bakom är det taight då Tommy Ohlsson ligger tvåa 137p
Jag ligger trea 135p
Tätt följ av peter Nillson antilopen på 131p

Efter detta gäng så är det ett litet glapp till övriga cyklister.

Nu är det ju förmodligen lite mer min bana till i morn då det vankas långlopp
Falkenbergs peter finns det nog inte mycket att göra nått åt (om han nu inte bryter)
Men dom övriga hoppas jag kunna lägga bakom mig både i morn o på totalen.
Tjing!

Inga kommentarer: