onsdag 6 augusti 2008

Finnmarksturen hägrar!

5 dagar vart det helt utan träning förra veckan.
Det är nog både bra för kropp o själ o få ladda om batterierna lite.
Rullade igång lite lätt i fredags då jag o tomas.l tog ett rullpass med lite fika
Jag höll igen lite med fikat eftersom det hade slunkit ned både det ena o andra under veckan.
Starke tomas med en förbränning som en mindre jetmotor tröck dock i sig både macka o tårta.

Så på lördan rullade jag finnmarkstursbanan.
Jag hade bestämt träff med min sambo o hennes syster o son vid norhyttan (efter 40km).
Väl där så intar vi en rejäl lunch för dom ska göra mig sällskap ett par mil är det tänkt.
Men när vi väl käkat färdigt så visar det sig att lillgrabben glömt cykelnyckeln?

Försökte dock bryta upp låset men utan resultat.det har även börjat regna en hel del så det blir snopet nog inget mer cyklande den dagen.

Vi drar dock hem till min föräldrar o blir bjudna på både bastu och middag.
Efter det så blir det övernattning i familjens sommar stuga för att sedan ta sig an finnmarkstursbanan på söndagen i stället.

Tjejerna som fått låna cyklar av mig gör det faktiktskt riktigt strongt o kör från norhyttan till bringsjöberg utan att i princip inte tidigare kört i skogen.
En o annan krasch blev det dock men alla var vid gott mod då vi avslutade resan med traktens godaste kebab.

I går tisdag så tyckte jag det var dax o få flåsa lite så alliansen o tempo fick det bli.
Kändes att jag inte var riktigt i tävlingsform men en nyttig genom körare vart det dock.
Tomas.L gästade o var endast 20 sek långsammare än Christer Olssons bästa tid på denna bana(21km)


lite närmare

Inga kommentarer: