lördag 1 november 2008

Första ? uträtatat!

foto cupgeneral H.Öijer
Jag var lite småförbannad före dagens race.På kokurrenter,kylan snön ja helt enkelt j-vligt laddad.
Jag kom iväg lie sisådär i starten men stressade inte nämnvärt då jag ändå hängde med tätgruppen.Nån la sig i första kurvan och jag sladdade förbi.Jag var nu fyra bakom björkman,stefan Carlsson,almlöf.Jag åkte med nått varv för att sedan avancera.Bena känndes bra för dan och jag var snart uppe i täten.Stefan carlssson hängde dock på och vi fick lucka på resten.Efter nått varv så attackerar stefan och jag hamnar på efterkälken.Det håller i sig till på sista varvet då jag går ut ca 20s efter stefan.
Jag lär ju prova nått så jag slungar i dyngen(42-12)och vevar rejält tungt det får bra effect och jag äter upp stefans försprång o tar mig förbi vid banans dubbelhinder
tyvärr så får jag inte i pedalen så min konkurent smiter förbi igen.Han får en liten
lucka men jag är ifatt lagom till sista löphindret jag tar mig förbi och folk skriker från alla håll(mest på stefan).Nu ska det avgöras när vi far förbi robban österling så hör jag att dom skriker åt stefan att han måste ta sig förbi och vara först in på spurtrakan.Så givetvis stängde jag till insidan så att han inte ska få möjligheten o smita förbi.Jag går först in på spurtrakan och sitter ned jag får bra grepp och väljer bästa spår segern är klar.
Jag skriker av lättnad.Målet är nått nu kan man pusta ut.
Det var verkligen inte mitt före i dag jag var ofta lite för försiktig i kurvor på den hala snön.Så att jag ändå lyckades vara först över linjen kändes ooootroligt skönt.

i morn rullar cirkusen vidare med borlänge cx

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en stor idol!

Johan sa...

Grattis
Återkom gärna med lite text från Borlänge CX Cup.
Mvh Veteranklungan